A quality framework for assessing the designed curriculum – a basis for the Czech PE curriculum revision

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Eine Qualitätsrahmenkonzeption zur Beurteilung von Curriculumentwürfen : eine Basis für die Sportcurriculumreform in der Tschechischen Republik
Autor:Vlček, Petr
Erschienen in:Acta Universitatis Carolinae / Kinanthropologica
Veröffentlicht:56 (2020), 1, S. 47-55, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
ISSN:1212-1428, 0323-0511, 2336-6052
DOI:10.14712/23366052.2020.6
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU202008007027
Quelle:BISp

Abstract des Autors

This paper presents a general curriculum quality framework that has been developed on the basis of research in the Czech Republic and internationally. The cogency of this framework and its relevance to the Czech PE curriculum is demonstrated by reference to curriculum research. Finally its potential as a quality assessment tool for the review of the Czech Physical Education curriculum is discussed.