Physical education as an object of disciplinary, interdisciplinary and transdisciplinary observations : an overview of publications in German from 2010-2011

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Sportpädagogik als Gegenstand von disziplinären, interdisziplinären und transdisziplinären Betrachtungen : ein Überblick über deutschsprachige Publikationen von 2010 bis 2011
Autor:Fessler, Norbert; Knoll, Michaela Beate; Stibbe, Günter
Erschienen in:International journal of physical education
Veröffentlicht:49 (2012), 3 (Sports curriculum theory), S. 2-16, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource Elektronische Ressource (online)
Sprache:Englisch
ISSN:0341-8685, 2747-6073
DOI:10.5771/2747-6073-2012-3-2
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201303001592
Quelle:BISp
TY  - JOUR
AU  - Fessler, Norbert
A2  - Fessler, Norbert
A2  - Knoll, Michaela Beate
A2  - Stibbe, Günter
DB  - BISp
DP  - BISp
KW  - Forschungsstand
KW  - Literaturübersicht
KW  - Qualitätsmanagement
KW  - Sportcurriculum
KW  - Sportpädagogik
KW  - Sportunterricht
KW  - Wissenschaft, interdisziplinäre
KW  - Wissenschaftsentwicklung
LA  - eng
TI  - Physical education as an object of disciplinary, interdisciplinary and transdisciplinary observations : an overview of publications in German from 2010-2011
TT  - Sportpädagogik als Gegenstand von disziplinären, interdisziplinären und transdisziplinären Betrachtungen : ein Überblick über deutschsprachige Publikationen von 2010 bis 2011
PY  - 2012
N2  - German language monographs, anthologies, as well as articles from professional journals published in the years 2010 and 2011, present the basis of this overview of current topics being discussed in the field of physical education in Germany. The professional journals 'Sportwissenschaft', 'Sportunterricht/Körpererziehung', 'Sportpädagogik', 'Bewegungserziehung' and 'Motorik' were systematically examined, as well as relevant anthologies, such as that from the Sport Pedagogy section of the German Society of Sport Science (dvs). In relation to physical education instruction, the authors have concentrated on conceptions and sport didactical approaches. Then, the authors have concentrated on the premier edition of the publication, 'Handbook of Physical Education' and areas of current and future research pertaining to physical education. Aus der Einleitung (geändert)
L2  - https://dx.doi.org/10.5771/2747-6073-2012-3-2
DO  - 10.5771/2747-6073-2012-3-2
SP  - S. 2-16
SN  - 0341-8685
JO  - International journal of physical education
IS  - 3
VL  - 49
M3  - Gedruckte Ressource
M3  - Elektronische Ressource (online)
ID  - PU201303001592
ER  -