Radsportspezifische Balance im Feldversuch bei Fahrern unterschiedlicher Leistungsfaehigkeit
Gespeichert in:
Englischer übersetzter Titel: | Balancing of cyclists with different work capacities under outdoor conditions |
---|---|
Autor: | Henke, T.; Marées, H. de |
Herausgeber: | Boening, D.; Braumann, Klaus-Michael; Maassen, Norbert; Schmidt, W.; Busse, M.W. |
Erschienen in: | Sport - Rettung oder Risiko für die Gesundheit? 31. Deutscher Sportärztekongress, Hannover 1988 |
Veröffentlicht: | Köln: Dt. Ärzte-Verl. (Verlag), 1989, 1989. S. 482-486, Abb., Lit., Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Sammelwerksbeitrag |
Medienart: | Gedruckte Ressource |
Sprache: | Deutsch |
ISBN: | 3769101952 |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU199411074453 |
Quelle: | BISp |
Abstract des Autors
The study deals with the influence of different work capacities of cyclists on balancing during different cycling speeds. Therefore, the lean and steering angle were measured with a rate gyro and potentiometer, respectively. 10 cyclists were tested under outdoor conditions at the aerobic and anaerobic threshold. At the lower speed level the cyclist with less work capacity reaches the same stabilization of the bicycle frame with a relative higher steering activity. At the higher speed level the weaker cyclist can not stabilize the frame even with a steering activity as great as possible. Therefore the lean angle represents the intrinsic variable for balancing in cycling. Verf.-Referat