Parental support of children’s physical activity in Hong Kong

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Die elterliche Unterstützung der körperlichen Aktivität von Kindern in Hongkong
Autor:Leung, Ka-Man; Chung, Pak-Kwong; Kim, Seungmo
Erschienen in:European physical education review
Veröffentlicht:23 (2017), 2, S. 141-156, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
ISSN:1356-336X, 1741-2749
DOI:10.1177/1356336X16645235
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201709007536
Quelle:BISp
id PU201709007536
bisp-collection db
format Literatur
last_indexed 2023-03-03T09:10:44Z
first_indexed 2017-09-16T19:53:47Z
publication_source BISp
subformat Zeitschriftenartikel
hierarchy_top_id JO00000000502
hierarchy_parent_id JOI201700020000502
hierarchy_top_title European physical education review
hierarchy_parent_title European physical education review, 2017, 2
is_hierarchy_id PU201709007536
is_hierarchy_title Parental support of children’s physical activity in Hong Kong
hierarchy_sequence 0141
recordtype bisparticle
publishDate 2017
publishDate_facet 2017
language eng
title Parental support of children’s physical activity in Hong Kong
spellingShingle Parental support of children’s physical activity in Hong Kong
Aktivität, körperliche
Befragung
Bewertung
Einfluss, sozialer
Einstellung, innere
Eltern
Förderung
Hongkong
Kind
Kultur
Motivierung
Sportpädagogik
Unterstützung, soziale
Wert, sozialer
Wohnumfeld
title_sort parental support of children’s physical activity in hong kong
title_short Parental support of children’s physical activity in Hong Kong
title_alt Die elterliche Unterstützung der körperlichen Aktivität von Kindern in Hongkong
title_alt_lang deu
media_type Elektronische Ressource (online)
Gedruckte Ressource
city Los Angeles (Cal.)
abstract This study (a) presented a structural model for examining how parents’ perceptions of their children’s competence, exercise benefits, exercise barriers and neighbourhood safety influenced parental support and their children’s physical activity (PA) and (b) examined the mediating effect of parental support on children’s PA. Parents of 478 children aged 6–9 years were recruited into the study. The parents were asked to complete a questionnaire assessing the aforementioned constructs and report their children’s PA outside school time over 7 days. Structural Equation Modelling (SEM) was applied to examine the relationship between parents’ perceptions and the reported PA of their children. The results revealed that (a) only parental support predicted children’s PA directly and (b) parents’ perceptions of their children’s competence and exercise benefits predicted parental support and, in turn, predicted children’s PA. PA interventions for Hong Kong children should emphasize increasing parental support in addition to enhancing parents’ confidence and ability to promote their children’s PA by providing positive feedback, acting as active role models and facilitating participation in PA. Additional studies are required to examine children’s PA from the perspective of parents.
abstract_lang eng
abstract_type author
author2 Leung, Ka-Man
Chung, Pak-Kwong
Kim, Seungmo
author_facet Leung, Ka-Man
Chung, Pak-Kwong
Kim, Seungmo
author2-role Autor
Autor
Autor
author2-authorityid


author_author_facet Leung, Ka-Man
Chung, Pak-Kwong
Kim, Seungmo
author2-synonym


author2_hierarchy_facet 0/Autor/
1/Autor/Leung, Ka-Man/
0/Autor/
1/Autor/Chung, Pak-Kwong/
0/Autor/
1/Autor/Kim, Seungmo/
doi 10.1177/1356336X16645235
spelling 10.1177/1356336X16645235
1356-336X
1741-2749
1233781-x
Aktivität, körperliche
Befragung
Bewertung
Einfluss, sozialer
Einstellung, innere
Eltern
Förderung
Hongkong
Kind
Kultur
Motivierung
Sportpädagogik
Unterstützung, soziale
Wert, sozialer
Wohnumfeld
child
culture
Hong Kong
living environment
motivation
parents
personal attitude
physical activity
promotion
questioning
rating
social influence
social value
sport pedagogy
Pädagogik des Sports
Schulpädagogik
Unterrichtsprojekt
Aktivität, motorische
Bewegungsaktivität
Aktivität
Entwicklung, kindliche
Kindesalter
Vater
Umfrageergebnis
Umfrage
Attituede
Sportkultur
Kulturbegriff
lebens
Unterstützung
Förderungsverwaltung
Motivationssteigerung
Motivationsprozess
pedagogy of sport
physical education
interview
attitude
evaluation
judgment
societal value
furtherance
fostering
support
Parental support of children’s physical activity in Hong Kong
PU201709007536
201709007536
url https://dx.doi.org/10.1177/1356336X16645235
url-type fulltext
url-free 0
issn 1356-336X
1741-2749
zdb 1233781-x
location_hierarchy_facet 0/USA/
1/USA/Kalifornien/
topic Aktivität, körperliche
Befragung
Bewertung
Einfluss, sozialer
Einstellung, innere
Eltern
Förderung
Hongkong
Kind
Kultur
Motivierung
Sportpädagogik
Unterstützung, soziale
Wert, sozialer
Wohnumfeld
topic_facet Aktivität, körperliche
Befragung
Bewertung
Einfluss, sozialer
Einstellung, innere
Eltern
Förderung
Hongkong
Kind
Kultur
Motivierung
Sportpädagogik
Unterstützung, soziale
Wert, sozialer
Wohnumfeld
topic_en child
culture
Hong Kong
living environment
motivation
parents
personal attitude
physical activity
promotion
questioning
rating
social influence
social value
sport pedagogy
topic_en_facet child
culture
Hong Kong
living environment
motivation
parents
personal attitude
physical activity
promotion
questioning
rating
social influence
social value
sport pedagogy
synonym Pädagogik des Sports
Schulpädagogik
Unterrichtsprojekt
Aktivität, motorische
Bewegungsaktivität
Aktivität
Entwicklung, kindliche
Kindesalter
Vater
Umfrageergebnis
Umfrage
Attituede
Sportkultur
Kulturbegriff
lebens
Unterstützung
Förderungsverwaltung
Motivationssteigerung
Motivationsprozess
synonym_en pedagogy of sport
physical education
interview
attitude
evaluation
judgment
societal value
furtherance
fostering
support
journal_facet European physical education review
container_title European physical education review
container_volume 23
container_issue 2
container_start_page S. 141-156
has_references 1
institution BISp
journal_fac JO00000000502
journal_year 2017
journal_issue 2
_version_ 1791510572155535360
score 13,558406