Evaluation on stage hypothesis of stage model in bank staff's physical exercise behavior
Gespeichert in:
Deutscher übersetzter Titel: | Beurteilung der Stufenhypothese eines Stufenmodells bezüglich des Verhaltens hinsichtlich Sportaktivitäten von Bankangestellten |
---|---|
Englischer übersetzter Titel: | Investigating the stage character : an empirical study on the physical activity behavior of the bank employees (Übers.der Verf.) |
Autor: | Duan, Yang-Pin; Bao, Zheng-Dong; Wagner, Petra; Brehm, Walter |
Erschienen in: | Journal of Wuhan Institute of Physical Education |
Veröffentlicht: | 43 (2009), 12, S. 54-57+86, Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Zeitschriftenartikel |
Medienart: | Gedruckte Ressource |
Sprache: | Chinesisch |
ISSN: | 1000-520X |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU201106005056 |
Quelle: | BISp |
TY - JOUR AU - Duan, Yang-Pin A2 - Duan, Yang-Pin A2 - Bao, Zheng-Dong A2 - Wagner, Petra A2 - Brehm, Walter DB - BISp DP - BISp KW - Aktivität, körperliche KW - Arbeitnehmer KW - China KW - Sozialwissenschaft KW - Sportmotivation KW - Sportsoziologie KW - Sportverhalten KW - Verhaltensmodell LA - zho TI - Evaluation on stage hypothesis of stage model in bank staff's physical exercise behavior TT - Beurteilung der Stufenhypothese eines Stufenmodells bezüglich des Verhaltens hinsichtlich Sportaktivitäten von Bankangestellten TT - Investigating the stage character : an empirical study on the physical activity behavior of the bank employees (Übers.der Verf.) PY - 2009 N2 - This study investigated the physical exercise behavior of 211 bank employees by using the Berlin Exercise Stage Model. Meanwhile, the stage hypothesis of this model was tested through examining the discontinuity patterns and non-linear trends of the physical exercise self efficacy and social support across the stages. The study results did not support the stage hypothesis and further studies are needed to modify this stage model. Verf.-Referat SP - S. 54-57+86 SN - 1000-520X JO - Journal of Wuhan Institute of Physical Education IS - 12 VL - 43 M3 - Gedruckte Ressource ID - PU201106005056 ER -