Evaluation on stage hypothesis of stage model in bank staff's physical exercise behavior

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Beurteilung der Stufenhypothese eines Stufenmodells bezüglich des Verhaltens hinsichtlich Sportaktivitäten von Bankangestellten
Englischer übersetzter Titel:Investigating the stage character : an empirical study on the physical activity behavior of the bank employees (Übers.der Verf.)
Autor:Duan, Yang-Pin; Bao, Zheng-Dong; Wagner, Petra; Brehm, Walter
Erschienen in:Journal of Wuhan Institute of Physical Education
Veröffentlicht:43 (2009), 12, S. 54-57+86, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Chinesisch
ISSN:1000-520X
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201106005056
Quelle:BISp
TY  - JOUR
AU  - Duan, Yang-Pin
A2  - Duan, Yang-Pin
A2  - Bao, Zheng-Dong
A2  - Wagner, Petra
A2  - Brehm, Walter
DB  - BISp
DP  - BISp
KW  - Aktivität, körperliche
KW  - Arbeitnehmer
KW  - China
KW  - Sozialwissenschaft
KW  - Sportmotivation
KW  - Sportsoziologie
KW  - Sportverhalten
KW  - Verhaltensmodell
LA  - zho
TI  - Evaluation on stage hypothesis of stage model in bank staff's physical exercise behavior
TT  - Beurteilung der Stufenhypothese eines Stufenmodells bezüglich des Verhaltens hinsichtlich  Sportaktivitäten von Bankangestellten
TT  - Investigating the stage character : an empirical study on the physical activity behavior of the bank employees (Übers.der Verf.)
PY  - 2009
N2  - This study investigated the physical exercise behavior of 211 bank employees by using the Berlin Exercise Stage Model. Meanwhile, the stage hypothesis of this model was tested through examining the discontinuity patterns and non-linear trends of the physical exercise self efficacy and social support across the stages. The study results did not support the stage hypothesis and further studies are needed to modify this stage model.   Verf.-Referat
SP  - S. 54-57+86
SN  - 1000-520X
JO  - Journal of Wuhan Institute of Physical Education
IS  - 12
VL  - 43
M3  - Gedruckte Ressource
ID  - PU201106005056
ER  -