Le commerce des anneaux et la promotion de l’Olympisme : une adéquation impossible?

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Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Das Geschäft mit den Ringen und die Förderung des Olympismus : unmöglich zu vereinbaren?
Englischer übersetzter Titel:Olympic Games between idea and commercialism
Autor:Sébastiani, Jocelin
Erschienen in:New aspects of sport history : the Olympic lectures ; proceedings of the 9th ISHPES congress, Cologne, Germany 2005
Veröffentlicht:Sankt Augustin: Academia Verl. (Verlag), 2007, S. 208-217, Lit.
Herausgeber:International Society for the History of Physical Education and Sport
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Sammelwerksbeitrag
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Französisch
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201102001435
Quelle:BISp

Abstract des BISp

Ausgehend von J. A. Samaranch Aussage, die olympische Bewegung sei die wichtigste soziale Kraft unserer Zeit, stellt der Autor, Mitarbeiter des Internationalen Olympischen Komitees, einerseits die Werte des Olympismus und andererseits die finanziellen Gewinne der Olympischen Spiele dar. Es folgt die Darlegung verschiedener Aktivitäten des IOC, so das Programm der Olympischen Solidarität. Der Olympismus sollte sich der Kommerzialisierung bedienen. sas

Abstract des Autors

Among the questions addressed to the Olympic Study Center, or books published on the Olympic Movement, two themes are frequently highlighted: the Olympic Fundamental Principles and the marketing link to the Olympic rings. However, few of them seek to confront both of these domains together. Through the Olympic Charter, the International Olympic Committee focuses on the mission to “contribute to building a peaceful and better world by educating youth sport practised in accordance with Olympism an its value”. However, what really are these values and in which ways is this mission realised? This mission could seem ambitious and utopist, all the more so if there are not sufficient funds to solidified these actions. While it is now well know on that the IOC has financial resources at its disposal, the precise distribution and use of these funds are still not largely understood. This presentation is therefore designed to demonstrate that the gap between the business of the Olympic rings and the dissemination of the values and fundamental principles of Olympism does not really exist, and as such they have been and continue to dependent upon each other for their development.