A qualitative study investigating the conventional practices and preferences of Olympic Games sponsorship

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Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Eine qualitative Studie zur Untersuchung der gebräuchlichen Praktiken und Vorlieben beim Sponsoring der Olympischen Spiele
Autor:Séguin, Benoit
Erschienen in:Events im Sport : Marketing, Management, Finanzierung : Beiträge des 3. Deutschen Sportökonomie-Kongresses
Veröffentlicht:Köln: 2004, S. 63-70, Lit.
Herausgeber:Deutsche Sporthochschule Köln / Institut für Sportökonomie und Sportmanagement
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Sammelwerksbeitrag
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201002002394
Quelle:BISp

Abstract

The purpose of this research study was to investigate the conventional practices and preferences of Olympic Games sponsorship using a qualitative research method. The data for this study was collected using in-depth interviews with a variety of acknowledged industry experts in the sponsorship field. These experts represented: all levels of Olympic sponsorship including the International Olympic Committee (IOC), National Olympic Committees (NOCs), and the Organizing Committees of the Olympic Games (OCOGs) of Sydney and Salt-Lake City; corporate managers of TOP and NOC sponsors; influential sport marketing agency leaders and; the marketing directors of major international sport properties. The interview questionnaire consisted of 27 questions, grouped around nine different themes derived from the literature. Aus der Einleitung