Alternative to team sports: the effects of Parkour on children, adolescents and young adults : a case study

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Eine Alternative zum Mannschaftssport: die Wirkung von Parkour auf Kinder, Jugendliche und junge Erwachsene : eine Fallstudie
Autor:Bernadowski, Carianne
Erschienen in:International journal of physical education
Veröffentlicht:54 (2017), 4 (Conceptual and empirical sports pedagogy), S. 31-36, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource Elektronische Ressource (Datenträger)
Sprache:Englisch
ISSN:0341-8685, 2747-6073
DOI:10.5771/2747-6073-2017-4-31
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201802001057
Quelle:BISp
TY  - JOUR
AU  - Bernadowski, Carianne
A2  - Bernadowski, Carianne
DB  - BISp
DP  - BISp
KW  - Analyse, qualitative
KW  - Befragung
KW  - Beobachtung
KW  - Fallstudie
KW  - Freiheit
KW  - Individualsport
KW  - Kinder- und Jugendsport
KW  - Mannschaftssport
KW  - Motivation, intrinsische
KW  - Parkour
KW  - Selbstbestimmung
KW  - Sportaktivität
KW  - Sportcurriculum
KW  - Sportmotivation
KW  - Sportpädagogik
KW  - Sportunterricht
KW  - Unabhängigkeit
LA  - eng
TI  - Alternative to team sports: the effects of Parkour on children, adolescents and young adults : a case study
TT  - Eine Alternative zum Mannschaftssport: die Wirkung von Parkour auf Kinder, Jugendliche und junge Erwachsene : eine Fallstudie
PY  - 2017
N2  - Youth sports is an ever growing popular phenomenon in the U.S. as children and parents spent countless hours and money on the development of youth athletes. At the center of involvement in youth sports is the idea of team work. For some children, adolescents and young adults, being part of a team is rewarding and, many times, fulfilling and helps develop one's personality. In stark contrast, some children, adolescents and young adults find independent athletics more rewarding. This case study investigation examined young people drawn to the sport of parkour and their reasons for partaking in an individualized sport versus a team sport. Upon completion of qualitative data collection, three dominate themes emerged. The findings revealed that reexamination of our physical education curriculum may help us find ways to reach a new and diverse audience in our schools.
L2  - https://dx.doi.org/10.5771/2747-6073-2017-4-31
DO  - 10.5771/2747-6073-2017-4-31
SP  - S. 31-36
SN  - 0341-8685
JO  - International journal of physical education
IS  - 4
VL  - 54
M3  - Gedruckte Ressource
M3  - Elektronische Ressource (Datenträger)
ID  - PU201802001057
ER  -