Assessing customer segments and drivers of involvement among ice hockey attendees

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Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Bewertung von Kundensegmenten und Beteiligungsfaktoren unter Ice Hockey-Besuchern
Autor:Hallmann, Kirstin; Wicker, Pamela; Breuer, Christoph; Rumpf, Christopher; Bode, Michael
Erschienen in:International journal of sport management and marketing
Veröffentlicht:14 (2013), 1, S. 61-80, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
ISSN:1475-8962, 1740-2808
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201407006507
Quelle:BISp

Abstract des Autors

The purpose of this study was to identify game attendance segments for a German ice hockey team and determinants of their involvement with the team (n = 1,400). Four distinct clusters of ice hockey attendees were developed based on psychographic variables. Verf.-Referat