Изследване на поведенчески и социални умения на ученици с интелектуални увреждания
Gespeichert in:
Bulgarisch transliterierter Titel: | Izsledvane na povedenčeski i socialni umenija na učenici s intelektualni uvreždanija |
---|---|
Deutscher übersetzter Titel: | Studie zu den Verhaltens- und sozialen Fähigkeiten von Schülern mit geistigen Behinderungen |
Englischer übersetzter Titel: | Research on behavioral and social skills of students with intellectual disabilities |
Autor: | Koseva, Petja |
Erschienen in: | Sport & nauka |
Veröffentlicht: | 56 (2012), 6, S. 107-114, Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Zeitschriftenartikel |
Medienart: | Gedruckte Ressource |
Sprache: | Bulgarisch |
ISSN: | 1310-3393, 0324-136X |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU201304003222 |
Quelle: | BISp |
Abstract des Autors
The aim of this study is to analyze changes in some behavioral and social skills obtained as a result of impact of adapted orienteering methodology. The subject is a group of 23 students with mental disabilities, Dawn syndrome and autism - aged 8-20 years. The evaluation was made by four experts based on method of pedagogical monitoring. The questionnaire consists of 12 questions. Verf.-Referat