Изследване на поведенчески и социални умения на ученици с интелектуални увреждания

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Bulgarisch transliterierter Titel:Izsledvane na povedenčeski i socialni umenija na učenici s intelektualni uvreždanija
Deutscher übersetzter Titel:Studie zu den Verhaltens- und sozialen Fähigkeiten von Schülern mit geistigen Behinderungen
Englischer übersetzter Titel:Research on behavioral and social skills of students with intellectual disabilities
Autor:Koseva, Petja
Erschienen in:Sport & nauka
Veröffentlicht:56 (2012), 6, S. 107-114, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Bulgarisch
ISSN:1310-3393, 0324-136X
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201304003222
Quelle:BISp

Abstract des Autors

The aim of this study is to analyze changes in some behavioral and social skills obtained as a result of impact of adapted orienteering methodology. The subject is a group of 23 students with mental disabilities, Dawn syndrome and autism - aged 8-20 years. The evaluation was made by four experts based on method of pedagogical monitoring. The questionnaire consists of 12 questions. Verf.-Referat