Como hombres y mujeres aprenden movimientos autodirigidamente: Diferencias de género en la utilización de las estrategias del aprendizaje

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Wie Männer und Frauen selbstgesteuerte Bewegungen erlernen: Geschlechterunterschiede in der Nutzung von Lernstrategien
Englischer übersetzter Titel:How men and women learn motor skills autonomously: Gender differences in the use of learning strategies
Autor:Bund, Andreas
Erschienen in:Revista de psicología del deporte
Veröffentlicht:17 (2008), 1, S. 71-83, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource
Sprache:Spanisch
ISSN:1132-239X, 1988-5636
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201109008086
Quelle:BISp

Abstract des Autors

Learning strategies, defined as specific and situational learning activities, have been a topic of psychological research for many years, mostly in academic context. The findings indicate gender differences in the use of learning strategies. This paper presents a study in which male and female subjects (N = 30) autonomously learned how to juggle balls. The learning strategies were measured by a questionnaire. The results reveal numerous gender differences in the use of single learning strategies rather than in the use of types of learning strategies. Verf.-Referat