Como hombres y mujeres aprenden movimientos autodirigidamente: Diferencias de género en la utilización de las estrategias del aprendizaje
Gespeichert in:
Deutscher übersetzter Titel: | Wie Männer und Frauen selbstgesteuerte Bewegungen erlernen: Geschlechterunterschiede in der Nutzung von Lernstrategien |
---|---|
Englischer übersetzter Titel: | How men and women learn motor skills autonomously: Gender differences in the use of learning strategies |
Autor: | Bund, Andreas |
Erschienen in: | Revista de psicología del deporte |
Veröffentlicht: | 17 (2008), 1, S. 71-83, Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Zeitschriftenartikel |
Medienart: | Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource |
Sprache: | Spanisch |
ISSN: | 1132-239X, 1988-5636 |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU201109008086 |
Quelle: | BISp |
Abstract des Autors
Learning strategies, defined as specific and situational learning activities, have been a topic of psychological research for many years, mostly in academic context. The findings indicate gender differences in the use of learning strategies. This paper presents a study in which male and female subjects (N = 30) autonomously learned how to juggle balls. The learning strategies were measured by a questionnaire. The results reveal numerous gender differences in the use of single learning strategies rather than in the use of types of learning strategies. Verf.-Referat