International marketing of the german football Bundesliga : exporting a national sport league to China

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Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Internationale Vermarktung der deutschen Fußball-Bundesliga : Exportieren einer nationalen Sportliga nach China
Autor:Woratschek, Herbert; Kunz, Reinhard E.; Brehm, Patrick
Veröffentlicht:Bayreuth: 2008, 27 S., Lit.
Herausgeber:Universität Bayreuth / Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Monografie
Medienart: Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource
Dokumententyp: Graue Literatur
Sprache:Englisch
Schriftenreihe:Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Band 01-08
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201107005682
Quelle:BISp

Abstract

Selling sport broadcasting rights abroad is of increasing importance for national sport organisations, leagues and clubs as revenues in their domestic markets are limited. The technologies of the New Media enable the realisation of international marketing strategies. Asia is a growing market with millions of people interested in sports. This study investigates the potentials in international marketing of the German Football Bundesliga in China. Therefore, 15 experts from sports business, science, organisations and the media were interviewed in order to identify value drivers of the Bundesliga in China and to compare the results of the survey with the market leader: the English Premier League. International marketing potentials and perspectives for the Bundesliga in China are discussed and implications are given. Verf.-Referat