Cultural diversity and physical activity in Western societies : a review of the literature and exploratory insights regarding physical education perceptions and attendance levels of culturally diverse adolescent students
Gespeichert in:
Deutscher übersetzter Titel: | Kulturelle Vielfalt und körperliche Aktivität in westlichen Gesellschafen : Literaturübersicht und explorative Einblicke zur Wahrnehmung und zum Umfang der Teilnahme am Sportunterricht von jugendlichen Schülern mit vielfältigen kulturellen Hintergründen |
---|---|
Autor: | Pühse, Uwe; Elliot, C.; Gerber, M. |
Erschienen in: | International journal of physical education |
Veröffentlicht: | 50 (2013), 3 (Comparative sport pedagogy), S. 2-14, Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Zeitschriftenartikel |
Medienart: | Gedruckte Ressource Elektronische Ressource (online) |
Sprache: | Englisch |
ISSN: | 0341-8685, 2747-6073 |
DOI: | 10.5771/2747-6073-2013-3-2 |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU201405004382 |
Quelle: | BISp |
Einleitung
Cultural diversity is common in most Western societies. Thus, embracing the resultant social differences is vital for residents, particularly school children. Maximizing sport and physical education (PE) is one avenue for fostering physical activity standards while, concurrently, facilitating social inclusion. The purpose of this article is two-fold: First, to express that ethnic minorities are generally overrepresented among individuals with low physical activity levels. Second, to provide exploratory insights on how students with different cultural backgrounds perceive PE lessons in a culturally diverse school context. Einleitung