Kompetenzorientierung aus Sicht der Sportlehrkräfte : eine Trendstudie zur Implementation des luxemburgischen Lehrplans

Saved in:
Bibliographic Details
Title translated into English:Physical educators' perspectives on competence orientation : a trend study on the implementation of the curriculum in Luxemburg
Author:Poweleit, André
Published in:Sportunterricht
Published:67 (2018), 12 (Lehrpläne), S. 543-547, Lit.
Format: Publications (Database SPOLIT)
Publication Type: Journal article
Media type: Print resource
Language:German
ISSN:0342-2402
Keywords:
Online Access:
Identification number:PU201902001200
Source:BISp

Author's abstract

Mit der Umstellung auf eine Kompetenzorientierung, die bereits seit über einer Dekade die „neueste“ Lehrplangeneration prägt, ging die Hoffnung einer Qualitätssteigerung einher. Auf Basis ausgewählter Ergebnisse einer längsschnittlich angelegten Trendstudie, die sich auf verschiedene Phasen eines curricularen Reformprozesses bezieht, wird aus der Perspektive luxemburgischer Lehrkräfte beleuchtet, wie eine Kompetenzorientierung akzeptiert und eingeschätzt wird.

Author's abstract

The conceptual switch toward competence orientation, which has influenced the "new" curricular generation for over a decade, is connected with the hope of qualitative improvement. Based on the selected results of a longitudinal trend study which refers to different stages of the curricular reform process, the author describes Luxemburg physical educators' perspectives on their acceptance and evaluation of the orientation toward competence.