Exercise reduces the symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder and improves social behaviour, motor skills, strength and neuropsychological parameters
Gespeichert in:
Deutscher übersetzter Titel: | Bewegung reduziert die Symptome einer Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung und verbessert das Sozialverhalten, die motorischen Fähigkeiten, die Kraft sowie die neuropsychologischen Parameter |
---|---|
Autor: | Kamp, Carolin Friederike; Sperlich, Billy; Holmberg, Hans-Christer |
Erschienen in: | Acta paediatrica |
Veröffentlicht: | 103 (2014), 7, S. 709–714, Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Zeitschriftenartikel |
Medienart: | Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource |
Sprache: | Englisch |
ISSN: | 0803-5253, 1651-2227 |
DOI: | 10.1111/apa.12628 |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU201710009063 |
Quelle: | BISp |
Abstract des Autors
This review summarises research studies on the impact and beneficial effects of different types of exercise on childhood attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and provides recommendations for the scientific and therapeutic communities.
Conclusion: Although the design and the exercise interventions featured in these studies varied considerably, all showed that exercise reduced the symptoms of ADHD and led to improvements in social behaviour, motor skills, strength and neuropsychological parameters.