Exercise reduces the symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder and improves social behaviour, motor skills, strength and neuropsychological parameters

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Bewegung reduziert die Symptome einer Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung und verbessert das Sozialverhalten, die motorischen Fähigkeiten, die Kraft sowie die neuropsychologischen Parameter
Autor:Kamp, Carolin Friederike; Sperlich, Billy; Holmberg, Hans-Christer
Erschienen in:Acta paediatrica
Veröffentlicht:103 (2014), 7, S. 709–714, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
ISSN:0803-5253, 1651-2227
DOI:10.1111/apa.12628
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201710009063
Quelle:BISp

Abstract des Autors

This review summarises research studies on the impact and beneficial effects of different types of exercise on childhood attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and provides recommendations for the scientific and therapeutic communities.
Conclusion: Although the design and the exercise interventions featured in these studies varied considerably, all showed that exercise reduced the symptoms of ADHD and led to improvements in social behaviour, motor skills, strength and neuropsychological parameters.