Sport studieren - Anregungen aus der Sicht von Schülern und Sportlehrern

Saved in:
Bibliographic Details
Title translated into English:Majoring in physical education: Suggestions from the students and physical educators perspectives
Author:Gabler, Hartmut
Published in:Sportunterricht
Published:55 (2006), 3, S. 67-71, Lit.
Format: Publications (Database SPOLIT)
Publication Type: Journal article
Media type: Print resource
Language:German
ISSN:0342-2402
Keywords:
Online Access:
Identification number:PU200612003100
Source:BISp

Abstract

In Heft 11 (2005) ist mit dem Beitrag "Sport studieren - gestern, heute, morgen" aufgezeigt worden, wie sich das Sportstudium seit seinem praxisgeprägten Beginn zu einem zwischen Theorie und Praxis breit angelegten Hauptfach entwickelt hat. In diesem Beitrag stehen die Anregungen von Schülern und Sportlehrern im Vordergrund, die über eine umfangreiche Fragebogenaktion eingeholt wurden. Dabei zeigt sich, dass pädagogische Aspekte des Sportunterrichts (z.B. gerecht sein oder motivieren können) von den Befragten als sehr wichtig eingeordnet werden, wichtiger jedenfalls als z.B. selbst mitmachen können oder jung sein. Verf.-Referat

Abstract

In his article "Majoring in Physical Education Yesterday, Today and Tomorrow" in volume 11 of "sportunterricht" (2005) the author presented the development of physical education studies from its start, oriented towards practice, to a subject widely spread between theory and practice. Now the author emphasizes students and physical educators suggestions which were collected from many questionnaires. The analysis shows that those questioned emphasized pedagogical aspects of physical education (such as being fair or being able to motivate others) as certainly more important than, for example, being able to participate or being young. Verf.-Referat