Becoming a world-class city : Hallmark events and sport franchises in the growth strategies of Western Canadian cities
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Deutscher übersetzter Titel: | Eine Stadt von Weltklasse werden : prägende Ereignisse und Sport-Franchising bei den Entwicklungsstrategien westkanadischer Städte |
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Autor: | Whitson, David; Macintosh, Donald |
Erschienen in: | Sociology of sport journal |
Veröffentlicht: | 10 (1993), 3, S. 221-240, Lit. |
Format: | Literatur (SPOLIT) |
Publikationstyp: | Zeitschriftenartikel |
Medienart: | Gedruckte Ressource |
Sprache: | Englisch |
ISSN: | 0741-1235, 1543-2785 |
Schlagworte: | |
Online Zugang: | |
Erfassungsnummer: | PU199311068971 |
Quelle: | BISp |
TY - JOUR AU - Whitson, David A2 - Whitson, David A2 - Macintosh, Donald DB - BISp DP - BISp KW - Calgary 1988 KW - Finanzierung KW - Freizeitplanung KW - Freizeitzentrum KW - Kanada KW - Nutzungsmöglichkeit KW - Sportpolitik KW - Sportsoziologie KW - Sportstätte KW - Sportstättenbau KW - Sportstätteneffektivität KW - Sportstättenentwicklungsplanung KW - Sportveranstaltung KW - Sportveranstaltung, internationale KW - Sportverwaltung KW - Stadtplanung KW - Städtebau KW - Tourismus LA - eng TI - Becoming a world-class city : Hallmark events and sport franchises in the growth strategies of Western Canadian cities TT - Eine Stadt von Weltklasse werden : prägende Ereignisse und Sport-Franchising bei den Entwicklungsstrategien westkanadischer Städte PY - 1993 N2 - This paper examines the role that the pursuit of Hallmark events and of major league sports franchises has played in the growth strategies of Western Canadian cities. Literature on civic boosterism illustrates the vigorous competition that developed among regional elites to establish their own cities as perceived growth centers. These competitions are sharpened today by the contemporary mobility of capital, by medial/information networks that focus unprecedented attention on world-class events, and by the growth of event-related tourism. The predictions of the benefits investment in sports and tourism are typically optimistic, and gloss over significant differences of interest between local elites and others who are less likely to benefit. SP - S. 221-240 SN - 0741-1235 JO - Sociology of sport journal IS - 3 VL - 10 M3 - Gedruckte Ressource ID - PU199311068971 ER -