Relations for children in grades 2, 3, and 4 between balance skills and academic achievement

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Beziehungen bei Kindern der Stufe 2, 3 und 4 zwischen Gleichgewichtsvermoegen und akademischer Leistung
Autor:Knight, Diane; Rizzuto, Tom
Erschienen in:Perceptual and motor skills
Veröffentlicht:76 (1993), 3; 2, S. 1296-1298, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
ISSN:0031-5125, 1558-688X
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU199309067741
Quelle:BISp
TY  - JOUR
AU  - Knight, Diane
A2  - Knight, Diane
A2  - Rizzuto, Tom
DB  - BISp
DP  - BISp
KW  - Balance
KW  - Bewegungskoordination
KW  - Bewegungslehre
KW  - Gleichgewichtsvermögen
KW  - Kind
KW  - Leistung, kognitive
KW  - Schulkind
LA  - eng
TI  - Relations for children in grades 2, 3, and 4 between balance skills and academic achievement
TT  - Beziehungen bei Kindern der Stufe 2, 3 und 4 zwischen Gleichgewichtsvermoegen und akademischer Leistung
PY  - 1993
N2  - A one-way multivariate analysis of variance of the responses of 122 students enrolled in primary Grades 2, 3, and 4, with an age range of 7 to 11 years, yielded significant differences in the mean reading and mathematics academic achievement scores associated with six balance skills. Verf.-Referat
SP  - S. 1296-1298
SN  - 0031-5125
JO  - Perceptual and motor skills
IS  - 3; 2
VL  - 76
M3  - Gedruckte Ressource
ID  - PU199309067741
ER  -