Ausbildungsqualität und Fort­bildungsbedarf von DFB-Stützpunkttrainern : Ergebnisse einer Onlinebefragung von Stützpunkttrainern des DFB-Talentförderprogramms zu wissensbezogenen Anforderungen

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Englischer übersetzter Titel:Quality of education and demands for further education of coaches at the trainng centres of the German Football Association : results of an online questioning focusing on the knowledge-related requirements of training-centre coaches working in the talent-development prgramme of the German Football Association
Autor:Schreiner, Robert; Daniel, Jörg; Junginger, Claus; Hauser, Thomas; Höner, Oliver
Erschienen in:Leistungssport
Veröffentlicht:48 (2018), 1, S. 24-29, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Gedruckte Ressource
Sprache:Deutsch
ISSN:0341-7387
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201804002537
Quelle:BISp

Abstract des Autors

Die vorliegende Studie setzt sich mit der Frage auseinander, inwiefern sich die befragten Trainer mit Blick auf die wissensbezogenen Anforderungen ihrer Tätigkeit adäquat ausgebildet fühlen und inwieweit sie bezüglich dieser einen Fortbildungsbedarf sehen. Die Ergebnisse bieten die Grundlage für konkrete Schlussfolgerungen hinsichtlich der Aus- und Fortbildung der Trainer.

Abstract des Autors

Sports associations are facing the challenge of providing high-quality education and further education for the junior coaches working in their talent-development programmes. By way of example, the survey presented in this article examines the question to what extent the training-centre coaches working on the talent development programme of the German Football Association (DFB) feel adequately educated with respect to the knowledge-related requirements of their activity and whether they see a need for further education in the area of these requiremnts. The results of the questioning provide the basis for specific conclusions regarding the education and further education of coaches.