Requirements for doctoral candidates in sport sciences studying in Canada

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Deutscher übersetzter Titel:Anforderungen an sportwissenschaftliche Promotionsstudenten in Kanada
Autor:MacDonald, Dany J.
Erschienen in:Ze-phir
Veröffentlicht:19 (2012), 1 (Summa Kum Laude - Kumulativ promovieren in der Sportwissenschaft), S. 28-29, Lit.
Format: Literatur (SPOLIT)
Publikationstyp: Zeitschriftenartikel
Medienart: Elektronische Ressource (online) Gedruckte Ressource
Sprache:Englisch
ISSN:1438-4132, 1617-4895
Schlagworte:
Online Zugang:
Erfassungsnummer:PU201211007546
Quelle:BISp

Abstract

Der Doktortitel kann an der Queens University in Kingston, Ontario, Kanada, auf zwei Arten erworben werden: durch eine Dissertation oder durch die Veröffentlichung mehrerer Arbeiten. Traditionelle Dissertationen sind in der Regel länger als Einzelveröffentlichungen und enthalten vertiefende Erläuterungen des theoretischen Rahmens und der einschlägigen Basisliteratur. Die Veröffentlichung von Einzelartikeln erfolgt in Peer-Review-Zeitschriften. Dabei werden die Einzelartikel durch eine Einführung in das Thema und eine allgemeine, die Einzelstudien verbindende Diskussion ergänzt. Die kumulative Variante wird häufig bevorzugt, da sie den Doktoranden vor der Verteidigung ihrer abschließenden Dissertation ermöglicht, ihre Studien zu veröffentlichen und ihr wissenschaftliches Profil aufzubauen. Was die Zahl der Einzelstudien angeht, so reichen i. d. R. 3-4 Studien aus. Es gibt keine Anforderungen, wie viele Studien vor Erstellen der abschließenden Dissertation in Peer-Review-Zeitschriften angenommen werden müssen. Zwar kann das Feedback aus dem Peer-Review-Prozess in die Abschlussarbeit integriert werden, aber die Annahme von ein oder zwei Artikeln zur Veröffentlichung dient lediglich der Verbesserung des Forschungs-Portfolios des Doktoranden. Dies bedeutet, dass der Doktorand, der Veröffentlichungen nachweisen kann, sich ebenso den Strapazen einer mündlichen Veerteidigung unterziehen muss wie der Doktorand, dessen Studien unveröffentlicht sind oder sich noch im Review-Prozess befinden. Schiffer

Abstract

With regards to the styles of doctorate degrees at Queen’s University Queen’s University in Kingston, Ontario, Canada, two types of dissertations are acceptable. Students have the option of completing a traditional style dissertation or manuscript style dissertation. Although both types of dissertation have a similar structure with respect to the number of chapters required, the main difference between the two styles is in the amount of information contained within each. Traditional style dissertations are typically longer than manuscript style dissertations and contain more in-depth explanations of the theoretical framework and associated background literature in the introduction sections of each study. Alternatively, as the name implies, manuscript style dissertations are written in a manner akin to peer-reviewed journal article with the goal of each study (or chapter) being submitted for publication as soon as possible. Both dissertation styles are anchored with an introduction to the topic and a general discussion that link the studies together. At Queen’s University, the manuscript style dissertation is almost exclusively used at the doctorate level (alternatively, the traditional style dissertation is almost exclusively used at the master’s level); however certain subdisciplines in the school tend to favour the traditional style dissertation. The manuscript style is often preferred as it allows students to begin publishing their research studies and build their research profile prior to having defended their final dissertation. The number of research studies to be included in the thesis is decided on a case by case basis. However, it is generally the case that three or four studies are sufficient to make up a doctoral dissertation. Prior to completing the thesis, there are no requirements as to how many papers need to be accepted in peer-reviewed journals. Although feedback received from the peer-review process can be incorporated into the final dissertation if it is received prior to the document being submitted to the evaluation committee, it is understood that having one or more papers accepted for publication does not provide any benefits other than helping the student’s research portfolio. This means that the student needs to go through the rigors of a thesis defence upon completion in a manner akin to a student whose dissertation studies are unpublished (or still in the review process). The information above discusses the process of completing a doctorate degree in Canada. Although there may be slight variations across schools with regards to details of the process, each should follow a pattern consistent with the process outlined above. Schiffer (unter Verwendung wörtlicher Textpassagen)